vrijdag 17 juli 2015

VERBOD

Dit is een hotpant. Hotpants werden populair in het begin van de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Boukje droeg ze. Ze had er de benen voor en de rest van haar figuur (maat 38) paste er ook bij. Ik zag haar er dus graag in.

Kennelijk zijn hotpants weer in mode. In ieder geval in Duitsland, want in Trouw las ik: De hotpants beroert Duitsland. Niet omdat Duitse mannen zo blij zijn met dit weer een aanzienlijk groter deel van de benen van vrouwen te zien, maar omdat een Duitse havo-school in de deelstaat Baden-Württemberg de 'opwindende' broekjes verbiedt.

Wat een onzin. Natuurlijk zijn die Duitse mannen wel  blij. Die kijken graag naar mooie benen en met hotpants zie je er veel van. Het hoofd van die Duitse school (een vrouw) wil dat er op een school een 'gezond klimaat bestaat waarin leerlingen zich thuis voelen, waar sociale waarden worden nageleerd en bevorderd'. En hotpants vervuilen de schone lucht.

Ben ik nu een 'vies oud mannetje' als ik graag naar mooie vrouwenbenen en andere mooie delen van vrouwenlichamen kijk? Dat deed ik overigens al toen ik nog tientallen jaren jonger was. Ik had ook nog eens het geluk dat ik een zeer mooi vrouwenlichaam voortdurend dicht in buurt had. Ik heb er nooit enig bezwaar tegen gehad (integendeel, ik vond het zeer logisch) dat ook andere mannen met plezier naar haar keken.

Nog altijd bestaat het misverstand dat vrouwen zich 'uitdagend' kleden. Probleem is dat mannen te vaak denken dat ze uitgedaagd worden en vervolgens op ongewenste wijze op die 'uitdaging' ingaan. Elke vrouw heeft het het volste recht zich te kleden op een wijze waarop ze er, naar haar eigen idee, het aantrekkelijkst uitziet. Mannen mogen dat, naar eigen smaak, al of niet bewonderen, als ze hun handjes maar thuis houden.


2 opmerkingen:

  1. Goh die heb ik ook nog gedragen en inderdaad maat 38 toen.

    Je ziet nu ook vaak mannen met ontblote bovenkant overal opduiken. Sommige zijn het bekijken waard van andere wordt ik meer onpasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen