dinsdag 28 juli 2015

OPLOSSING

Als je niet een of ander abonnement hebt, moet je om de vijf jaar een nieuwe OV-chipkaart aanschaffen. Daar moet je dan € 7,50 voor betalen. Veel mensen vinden dat belachelijk. En de 'ombudsman voor het openbaar vervoer' (ik wist niet eens dat die er was) is het met die mensen eens. Die ombudsman heeft ook nog eens een briljante oplossing voor dit probleem bedacht: de vergoeding voor de kosten van een nieuwe ov-chipkaart moet in de tarieven worden verwerkt. Wat betekent dit? De ombudsman erkent dat er kosten gemaakt worden voor het aanmaken en instandhouden van de ov-chipkaart en vindt het terecht dat de gebruiker/reiziger daarvoor betaalt.

Oké, jij hebt niet gevraagd om die ov-chipkaart. Je was helemaal tevreden met een treinkaartje en een strippenkaart. Het vervaardigen en verkopen van die kaartjes kostte ook geld. Die kosten waren ook in de tarieven verwerkt. Dat was je allang vergeten. Maar er is dus niets veranderd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten