Bedrijven laten in reclamefilmpjes graag BN'ers opdraven. Als Gianni Romme, ooit een groot schaatser, Head and Shoulders gebruikt, moet dat een goede shampoo zijn, die jij en ik ook graag gebruiken.
Annette Gerritsen kan ook aardig schaatsen: bij de Olympische Winterspelen in Vancouver won ze een zilveren medaille op de 1000 meter. Voor Danone mag ze nu schaatsen in een commercial voor Activia. Dat is een soort yoghurt waarin heel veel Bifidus ActiRegularis® (een bacterie) zit. Volgens die commercial gebruikt Annette ook Activia. Maar gaat ze daar nou beter van schaatsen?
Schaatsen is de sport die ik vrij goed volg. Daarom weet ik dat Annette bij de onlangs gereden Olympische Kwalificatiewedstrijden reed, om een kwalificatie van Bart Veldkamp te gebruiken, 'als een krant'. Ze zal Nederland dus volgende maand niet vertegenwoordigen in Sotsji. De bacteriën in die Activiayoghurt hebben kennelijk geen al te positieve werking. Je kunt net zo goed elke dag zo'n flesje Yakult drinken. Daar zit ook een bacterie in, waarvan nooit wetenschappelijk is aangetoond dat die enige positieve werking heeft.
x
Amos Oz – Een verhaal van liefde en duisternis
13 uur geleden
Oud premier Van Agt bracht deze reactie toen hij geconfronteerd werd met de gevolgen van zijn beleid (ik parafraseer): als ik het niet zo gedaan had, was het allemaal nog veel slechter gegaan. Met die yoghurtjes is het vast net zo.
BeantwoordenVerwijderenVolgens mij draait het enkel en alleen om het geld dat de deelnemers aan reclame-inkomsten ontvangen. Leuk pensioenspaarpotje toch?
BeantwoordenVerwijderenIk eet Activia en kan voor de meter niet schaatsen. Zou dat het zijn? Ga straks gelijk andere yoghurt kopen ;)
BeantwoordenVerwijderen