vrijdag 13 maart 2009

Bewezen

Bewezen: reclame zet aan tot drinken

Dat was een kop in Trouw. Ik ben geen wetenschapper. Ik heb nergens onderzoek naar gedaan. Maar ik zou nog een paar koppen kunnen bedenken, die net zo waar zijn:

Bewezen: reclame zet aan tot gebruik visolie

Bewezen: reclame zet aan tot gebruik deodorant

Bewezen: reclame zet aan tot gebruik kauwgum

Bewezen: reclame zet aan tot theedrinken

Bewezen: reclame zet aan tot sluiten van lening

Bewezen: reclame zet aan tot gebruik vitaminepillen


En zo kan ik nog uren doorgaan.

2 opmerkingen:

  1. Eh... bij mij zet reclame alleen maar aan tot agressie eigenlijk. Is daar ook een theorie voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar is inderdaad een theorie over, maar machtige reclamebureaus blokkeren ieder wetenschappelijk onderzoek daarnaar, omdat de uitkomsten ze brodeloos zouden kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen