Ik heb het hier al eens gezegd: ik begin niet meteen te zappen als er een reclameblok start op de TV. Ik zit me wel vaak te ergeren of te verwonderen. Het laatste doe ik sinds kort bij een commercial van de Rabobank. Die belooft nogal wat: hij gaat twee grote wereldproblemen, geweld en honger, oplossen. Dat gaat hij "samen" doen, maar er wordt niet bij gezegd met wie, al wekken de meegeleverde beelden de indruk dat ze het willen doen samen met 'gewone' boer(inn)en over de hele wereld. Zo is de bank immers begonnen: van en voor boeren.
De Rabobank belooft niet alleen behoorlijk veel, ze zegt er ook nog eens bij: "En dat je ons aan deze belofte mag houden." Toe maar!
O, wacht even! De Rabobank vertelt er niet bij wanneer ze dat ambitieuze doel bereikt denken/hopen te hebben. Ze zullen zelf niet geloven dat het al binnen een jaar of tien kan. En wie herinnert zich over tien jaar nog die commercial?
Winkelcentrum
8 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten