Gisterochten rond half negen zag ik de medewerkster van de thuiszorg niet uit de lift stappen. Ze kwam door de deur bij het trappenhuis. Ik woon op de derde verdieping, dus voor sportievelingen is het niet zo moeilijk mij via de trap te bereiken. Dat gebeurt echter nooit.
Die thuiszorgmedewerkster was met de andere lift naar de vierde verdieping gegaan en daalde vervolgens een trapje af. Het was mij wel duidelijk: 'mijn' lift werkte niet. Dat is een onplezierige situatie, want met mijn scootmobiel kom ik de trap niet af en zonder dat mobiel kom ik de deur niet uit en dus niet bij AH.
Bellen dus, naar het liftbedrijf Otis. De dame die ik aan de telefoon kreeg vertelde dat de monteurs in Amsterdam het behoorlijk druk hadden, maar ze zou 'mijn' lift inplannen.Ik zou een sms'je krijgen als de lift weer werkte. Dat sms'je ontving ik en paar minuten vóór acht uur 's avonds.
Moest ik toen nog in allerijl boodschappen doen? Natuurlijk niet. Rond een uur of half elf had ik zelf de deur open gedaan voor de liftmonteur. Toen ik tegen twaalf uur ging kijken werkte de lift weer.
Waarom bedenkt een bedrijf zo'm stom regeltje? Als de monteur klaar is kan hij gewoon even aanbellen. De meeste bewoners zullen van tijd tot tijd even checken of de lift weer werkt. Waarom sturen ze uren nadat de klus geklaard is, nog dat sms'je?
Amos Oz – Een verhaal van liefde en duisternis
22 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten