woensdag 14 oktober 2015

AFGANG

Geloof het of niet: gisteren heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens een voetbalwedstrijd van begin tot einde gezien. Had ik mij voorgenomen van een avondje aantrekkelijk voetbal te genieten? Nee, ik heb gezien wat ik verwachtte te zullen zien: de complete afgang van het Nederlands elftal. Niks Houdini-act, niks godswonder. Nederland móest winnen van Tsjechië, Turkije móest verliezen van IJsland, maar dit viel na afloop van de wedstrijd linksboven op mijn tv-scherm te zien:


En dan te bedenken dat Nederland de halve wedstrijd met elf man tegen tien speelde en Turkije met tien tegen elf. O, natuurlijk, Van Persie maakte twee doelpunten, maar één daarvan kwam in het eigen doel terecht. We moeten een jaar wachten voordat Nederland weer een voetbalwedstrijd speelt die niet om des keizers baard gaat. Tegen die tijd zullen we wel weer een andere bondscoach hebben.

Ik heb een idee: we kunnen Johan Cruyff (El Savador!) eens vragen hoe het verder moet met het Nederlands elftal. Bij Ajax weten ze daar alles van.


2 opmerkingen: