Het zat weer behoorlijk mis bij de NS gisteren. Ik had 's ochtends vroeg al gezien dat er geen treinen reden tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Iets met de bovenleiding, maar dat zou naaar verwachting rond 12.00 uur verholpen zijn. Als ik de trein van 12.20 uit Winterswijk zou nemen , zou ik dus met de Intercity van 13.31 uur naar Utrecht en vervolgens Amsterdam kunnen reizen.
In Arnhem bleek de zaak toch iets anders te liggen. Die storing in de bovenleiding was er nog steeds. Er gingen wel snelbussen naar Ede-Wagingen, maar daar houd ik niet zo van. Ik besloot de Intercity naar Zwolle te nemen en bij Deventer over te stappen op de Intercity naar Amersfoort en verder. Die Intercity had weliswaar 10 minute vertraging, maar OK.
Die 10 minuten vertraging bleken er uiteindelijk 25 te worden en we waren het station nog niet uit of we stonden weer stil. Via de omroep werd ons verteld dat de stoptrein vóór ons een defect had. Dat duurde weer een minuut of tien. Omdat de trein behoorlijk vol was, zat ik op zo'n klapbankje in het portaaltje bij de ingangsdeuren. Het was daar klammig warm. In het belendend portaal was dat kennelijk ook zo. Daar ontstond na enige tijd wat commotie. Even later werd een jonge vrouw door twee conducteurs langs ons naar de 1e klas coupé gedragen. Na enige minuten werd de vraag omgeroepen of er mensen met enige medische kennis in de trein zaten. Hen werd verzocht naar die 1e klas coupé te komen. Een NS-counducteur kwam ons en de mensen in dat andere portaal zeggen, dat we wel in de 1e klas coupé mochten gaan zitten, daar was airco. Zo zijn ze dus ook wel weer bij de NS.
In die 1e klas coupé bleek dat het wel meeviel met die jonge vrouw. Kennelijk was alleen de warmte haar even wat teveel geworden. In Deventer bleek de Intercity naar Amersfoort ook weer vertraging te hebben. In Amersfoort moest ik overstappen en wat denk je? Inderdaad, met de nodige vertraging. Rond 17.00 uur kwam ik aan op Amsterdam Centraal. Daar werd omgeroepen dat er geen treinen reden tussen Ede-Wageningen en Arnhem vanwege een kapotte bovenleiding.
Geert Jan Darwinkel – Shut up and Drive
16 uur geleden
Wat een reis, balen zeg!
BeantwoordenVerwijderenVoor een paar centen de hele dag op pad met je kaartje.
BeantwoordenVerwijderen