maandag 3 februari 2014

Douche

Het consumentenprogramma Radar sluit meestal af met de uitreiking door een particulier van een koude of warme douche aan een bedrijf dat zich niet, resp, juist wel klantvriendelijk heeft gedragen. Het afgelopen weekend had ik zo'n positieve ervaring.

Vrijdag bracht ik mijn fiets naar de fietsenmaker in het winkelcentrum om een lekke achterband te laten plakken, Dat zou 13 euro gaan kosten. De meeste mensen zullen dat een goede reden vinden voor het zelf plakken van de band. Ik ben sowieso niet erg handig en ik zie me die elektrische fiets niet op zijn kop zetten en dat zal toch moeten als je die band wilt repareren.

Ik zou mijn fiets zaterdag om één uur weer kunnen ophalen. Ik was er om kwart over één, maar helaas de fiets was nog niet klaar. Het kon wel vier uur worden. ("Druk, druk, druk.") Ik zei dat ik dan heen en weer naar huis moest lopen, wat me niet makkelijk, noch pijnloos af zou gaan. Na enig nadenken, bleek dat ik de fiets over een uurtje kon ophalen. Dat uurtje bracht ik door bij de Hema (kop snert) en La Place bij V&D (koffie met slagroom).

Toen ik bij de fietsenmaker kwam stond mijn fiets buiten met een achterband die niet meer plat was. Ik liep naar binnen om te betalen, maar dat werd weggewuifd. Ik kon hem de fiets zonder betalen weer meenemen. Waar kom je zoiets anno heden ten dage nog tegen?
x

3 opmerkingen: