dinsdag 15 oktober 2013

Beleving

Consumentenprogramma's a;s 'Kassa' en 'Radar' gaan nooit over problemen die ik ervaar. Tot gisteren, toen 'Radar' over UPC ging, meer in het bijzonder over 'Horizon', "een nieuw wereld aan kijk- en luisterplezier", zoals UPC zelf zegt. Onlangs kreeg een nieuwe 'mediabox' die voor al dat plezier moet zorgen. Een paar dagen later kreeg ik ook nog een nieuwe afstandsbediening, die het allemaal nog veel mooier zou moeten maken.

In de praktijk bleek al dat plezier nogal tegen te vallen. Al vrij snel bleek de tv onverhoeds uit te vallen: het geluid viel weg en het beeld stond stil. Al vrij snel gebeurde dat dagelijks, soms zelfs meermalen op één dag. Ik belde niet meteen naar de klantenservice, want ik wist dat ze zouden beginnen te zeggen, dat ik de mediabox even van de stroom moest afhalen en na 30 seconden weer moest aansluiten. Dat hielp inderdaad. Maar op een gegeven moment was ik dat aan- en uitzetten zat en belde ik toch maar eens met klantenservice. Die vertelde me dat het om een softwareprobleem ging. Op mijn vraag wanneer dat probleem zou zijn opgelost kwam het antwoord dat dat nog dit jaar zou gebeuren. 'Dit jaar' duurt nog bijna drie maanden.

Gisteravond bleek dus dat ik niet de enige was met problemen met 'Horizon' (dat moet je op z'n Engels uitspreken). UPC had een dame van de directie afgevaardigd, die verder ook niet veel meer wist te zeggen dan dat het om een softwareprobleem ging, dat ze aan het oplossen waren. UPC schijnt ook nog te denken aan een financiële tegemoetkoming. Het mooiste vond ik dat die dame het voortdurend had over de  "Horizonbeleving". Ik heb 'Radar' gisteren ook opgenomen, dus vandaag ga ik het nog eens afluisteren en de opmerkingen van die dame wat verder analyseren.
x

1 opmerking: