Over die vreselijk dure hogesnelheidslijn gaat nu dus een gewone Intercity naar Antwerpen en Brussel rijden. Die Intercity was opgeheven na de introductie van de Fyra. Het is me nooit helemaal duidelijk geworden, waarom die Fyra zo nodig gebruikt moest worden. Als je per se met hoge snelheid naar België wilde reizen, kon je toch de Thalys nemen?
De inwoners van Den Haag vinden het wel best dat die Fyra weer vervangen is door die ordinaire Intercity. Kunnen ze weer zonder overstappen naar Brussel en Antwerpen reizen, al stopt die Intercity ook in plaatsen die niet bepaald wereldsteden zijn, zoals Dordrecht, Rozendaal en Mechelen. Maar helemaal tevreden zijn ze niet in Den Haag. Als regeringscentrum moet dat toch een hogesnelheidsverbinding met de Europese 'hoofdstad' hebben. Daarom hebben ze de Lage Landen Lijn bedacht, die ze samen met Arriva wil laten rijden. Dat gaat vast weer een hoop geld kosten en dat alleen om pakweg een half uurtje eerder in België te zijn. Volgens het AD vraagt de Haagse wethouder Peter Smit zich af: 'Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?' Die 'nieuwe Beneluxtrein' is gewoon hetzelfde als de pre-Fyra Beneluxtrein. Dat is een gewone Intercity, die volgens mij best comfortabel is en kwaliteit biedt. Hij rijdt alleen wat minder snel. Nou, en? Dan ga je gewoon wat vroeger van huis.
x
Manuel Antonio
1 dag geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten