In de (gratis) digitale editie van Trouw van hedenochtend staan zes (6) artikelen over de Fyra, die hogesnelheidstrein die al maanden niet rijdt tussen Amsterdam en Brussel en die, toen hij nog wel reed, voortdurend onderhevig was aan vertragingen en andere mankementen. De treinstellen en het spoor waarover zij zouden moeten rijden hebben al honderden miljoenen euro's gekost en waarschijnlijk gaan daar, bezuinigingen of niet, nog wel een paar honderd miljoen meer bij komen. En dat allemaal om voor een hogere prijs een uur of twee, drie eerder in Brussel te zijn dan met de Intercity, die je vroeger nam en tegenwoordig weer kunt nemen. Voor zakenmensen zal het wellicht interessant zijn om een paar uur minder reistijd kwijt te zijn. Is er eigenlijk wel eens uitgerekend hoeveel extra (belasting)inkomsten die tijdwinst op zou leveren en hoe die zich verhielden tot de kosten die er voor die Fyra zijn uitgegeven?
x
Sarapigui (ook)
10 uur geleden
Die berekeningen zijn heus wel gemaakt (want dat moet), alleen zitten daar altijd veel aannames bij die boterzacht zijn.
BeantwoordenVerwijderenIk zie die Fyra trein altijd gewoon rijden over het HSL spoor langs de A4 en de ring A10, van de week nog. En dan toch altijd die nieuwsberichten dat dat ding niet rijdt...
BeantwoordenVerwijderen