En wat heeft minister Melanie Schultz van Haegen nu besloten? Vanaf 1 oktober a.s. gaat het allemaal anders worden. In de praktijk betekent dat, dat we teruggaan naar de situatie van 2000 toen de taximarkt net 'geliberaliseerd' was. Vanaf 1 oktober weten we dus niet alleen zeker dat het een rotzooi wordt (hoewel: blijft), maar ook dat je niet aan de overheid moet vragen de regeltjes te handhaven, want er valt niet veel meer te handhaven.
Is het nu nog nooit bij de overheid opgekomen dat taxivervoer een onderdeel is van het openbaar vervoer en dat je daar dus best wat eisen aan mag stellen? Daarover schreef ik in 2008: "Ik verwacht maar een paar dingen:
Het maakt mij niet uit op grond waarvan het tarief bepaald wordt: afstand, tijdsduur of zone, zolang het maar duidelijk is. Als ik tram, bus, trein of pont neem weet ik vooraf precies wat ik moet betalen. Dat zijn intussen allemaal private ondernemingen, waarmee ik niet over de prijs per rit kan onderhandelen. Waarom moet dat bij een taxirit wel?"
x
Geen opmerkingen:
Een reactie posten