zondag 23 mei 2010

In(ter)actief

"Welk lampje brandt er op uw tv-ontvanger?"
Dat is, denk ik, een goede vraag van een helpdeskmedewerker van KPN die de vraag krijgt voorgelegd waarom de tv geen beeld vertoont. Dat is geen goede vraag als hij voor de vijfde keer gesteld wordt en reeds vier maal met "Niets!" beantwoord is. Sterker nog: het gesprek begon met die mededeling.
"Zet u even uw tv-ontvanger aan en uit."
"Dat heb ik gedaan voor ik belde."
"Doet u dat nog maar een keer."
Ik deed het: geen lichtjes, geen beeld.
"Krijgt de tv-ontvanger stroom van een stekkerdoos?"
"Ja."
"Zit er stroom op die stekkerdoos?"
"Mij pc is op dezelfde stekkerdoos aangesloten. Die werkt en ik heb verbinding met het internet. Mijn telefoon is op dezelfde stekkerdoos aangesloten en als die niet werkte hadden we dit gesprek niet."
"Hoe heeft u de Experiabox aangesloten?"
"Die heb ik door een KPN-monteur laten aansluiten."
Enige tijd stilte.
"Bedankt voor het wachten. Heeft u pen en papier bij de hand?"
Ik krijg een adres waar ik de tv-ontvanger heen kan sturen als zijn opvolger "over enkele dagen" gebracht is.
Uit ervaring weet ik dat ik zeker drie maanden zonder tv kan.
x

1 opmerking:

  1. En online kun je ook een heleboel volgen of achteraf bekijken. Ik luister nu ook naar het debat bij RTL terwijl ik dit tik.

    BeantwoordenVerwijderen