dinsdag 6 oktober 2009

Bestelling

Dear Customer!

Thank you for ordering at our online store.
Your order: Sony VAIO A1133651A, was sent at your address.
The tracking number of your postal parcel is indicated in the document attached to this letter.
Please, print out the postal label for receiving the parcel.

Internet Store.

--------------------------------------------------------------------------------

This message was modified by F-Secure Anti-Virus E-Mail Scanning.

Een e-mail met deze tekst heb ik inmiddels zo tussen de twee- en driehonderd keer ontvangen van even zoveel afzenders. Bij ongeveer de helft zat ook nog eens een 'Trojan' of andersoortig virus. Ik heb geen idee wat een 'Sony VAIO A1133651A' is, laat staan dat ik die besteld zou hebben en al helemaal niet bij een bedrijf, dat zich 'Internet Store' noemt. Een beetje bedrijf immers verzint een pakkende/wervende naam. Bij "Bol.com" denk je toch meteen aan boeken?

De bestelling zou al verzonden zijn aan mijn adres. Het lijkt me dus wat onlogisch dat ik iets moet printen om die bestelling te ontvangen. Dus waarom zou ik die bijlage openen, terwijl zo langzamerhand iedereen die niet volledig digibeet is weet dat virussen juist in de bijlage zitten.
Aardig is ook de 'geruststellende' laatste regel. Zo'n regel zie je wel vaker, maar dan kun je meteen doorklikken naar het desbetreffende bedrijf. Het achterwege laten van de hyperlink zegt ook al genoeg. Worden de virusverspreiders nou steeds dommer?
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten